tisdag 21 juli 2009

Rinkaby Rör

En anledning till att Peter följer med mig så snällt till mormor är att förrutom hennes fantastiska bullar så ligger butiken Rinkaby Rör ungefär 400 meter bort. På detta ställe kan Peter vandra runt i timtal och drömma sig bort bland toastolar, värmepumpar & en och annan blandare. Som tur är har de ett litet café där jag kan sitta & läsa medtagen pocketbok (mycket intressantare än Ifö katalogerna...). Jag känner inte att jag orkar titta på mer än en värmepump...

Men jag är glad när Peter är glad och följer så klart glatt med honom dit. Denna gång ska vi inhandla saker som tom jag fattar vad de är; toalettstolsspolningsknapp (vår i plast har spruckit & det är ungefär 80 spänn billigare på Rinkaby Rör än på Bauhaus) & nytt toalock (vill ha ett nytt & coolt sådant). Sen brukar det slinka ner en och annan pryl till i korgen men det är helt okej.

2 kommentarer:

  1. Hej! Gammal tråd, men jag jobbar på RR och roligt att ha nöjda kunder! Nästa gång ni är här så hojta till så får ni några av våra fina Rinkaby Rör muggar ( och en keps om de inte är slut!) Pelle, butikschef i Rinkaby

    SvaraRadera