måndag 27 juli 2009

Loppmarknad & grillkväll

En gång per år går Gualövs loppmarknad av stapeln. Och detta år var jag på plats, vilken lycka! Jag har varit på denna loppmarknad några gånger när jag var liten men säkert inte på de senaste 10 åren.

Enligt mormor var det som att släppa lös en elefanhjord, när de öppnar grindarna, bara att akta sig om man inte vill bli nedtrampad. Vi kom dock dit 30 minuter efter att de öppnat och då var folk på väg därifrån. Mycket konstigt tyckte vi men i alla fall.

Väl inne på området var det ett kaos utan dess like, allt kostade typ 5-10 kronor och folk rev och slet i alla fula & fina saker som fanns på borden & på marken. Och jag lovar att allt du kan tänka på fanns där och även lite till... Vad sägs om planteringsjord, gardinstänger, skidor från 1943, krus från Kosresan 1974, Foppatoffor, äppelmunkar (de var dock nybakade), damskor i storlek 42... Och allt var mycket, mycket billigt...

Lite bilder från denna stora händelse. Och har du vägarna förbi, åk till Gualövs loppmarknad nästa år, det är en happening utan dess like. Om vi gjorde några fynd? Nja, vi köpte kokosbollar & en varsinn munk. Det var lagom :-)

Ngn som vill ha en bakmaskin?

Massor med saker...

Ännu mer saker...

Auktion med en mycket annorlunda auktionsutropare. Marketing var inte hans sak. Allt han sålde var gammal, vilket det var men i alla fall. En gammal stol, en gammal kruka, en gammal...
Men han var mycket underhållande måste jag säga.

Middag "hemma hos" Anna & Mattias i Åhus. Grillmästaren är igång.

Hela gänget njuter av grillad kyckling & pastasallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar