söndag 9 september 2012

Bokhöst

Hösten är en tid för bokläsande. Jag har laddat upp ordentligt med lite blandad kompott. Här är några små smakprov på vad som finns i min lista över böcker att läsa.

Den amerikanska högern av Martin Gelin: Det är ju val i höst. Val i Amerika alltså. Vem kommer det bli som får styra världens supermakt som påverkar oss mer än vad vi kanske vill. Jag är barnsligt fascinerad av amerikansk politik sedan jag såg West Wing på TV.

Den andalusiske vännen av Alexander Söderberg: den har jag redan läst. Helt okej men lite stressad på slutet. Det var som om författaren ville få in lite för mycket på slutet.

Route 66 och den amerikanska drömmen av Peter Kadhammar: också om Amerika. Jag har åkt en bit på Route 66 och känner igen en hel del av vad han beskriver. Gillar den här typen av skildringar.

Myten om Internet av Pelle Snickars och Per Strömbäck: jobbar med det som jag gör så måste man läsa den här typen av bok. Hoppas att jag inte blir besviken.

Hela havet stormat av Arne Dahl: Arne Dahl är alltid Arne Dahl. Jag läser allt som kommer ut.

Ingemansland: ett år på Sveriges baksida av Dan Jönsson: boken har fått blandad kritik. Lika bra att bilda mig en egen uppfattning. Finns det en baksida? Vad vill författaren skildra i boken? Jag vet inte ännu men om ett tag så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar