söndag 2 september 2012

Filmtime

Vi har hyrt 3 filmer och det är ju lite gammalmodigt, jag vet. Hunger games och Polis har vi hunnit kika på och det var verkligen spridda skurar. Hunger games tror jag inte att jag behöver skriva så mycket om men filmen Polis måste jag ändå skriva lite mer om.

Det är en fransk film om poliser i Paris som sysslar med brott mot barn. Ja, du kan ju bara tänka dig vilka typer av brott det är. Hemskt och based on a true story... Det är inte en feel good-film men mycket välgjord. Du får följa med poliserna på jobbet och på fritiden, som flyter ihop. Det är ett sammansvetsat gäng som måste träffa samhällets hemskaste personer och deras offer. Men det finns mycket kärlek och värme mellan alla dessa individer och man ställer upp för varandra. Väl värd att se, men se den inte om du är deppig sedan tidigare. 

Nu är det bara Extremely high, Incredibly close kvar att kika på. Det ska vi nog göra ikväll. Har du några filmtips? Det mottages tacksamt. Skriv en kommentar till mig. Tack och bock!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar