söndag 10 mars 2013

Det här med pengar...

I fredags pratade jag med vännen M kring det här med pengar och att man är så dum som inte lägger en timme i veckan på att ta hand om sin privatekonomi. Varför struntar jag bara i det? Snacka om dumt!

Det är en ynnest att inte behöva bry sig om att hålla reda på kronor och ören, att slippa tänka på vad saker och ting kostar, det är jag verkligen tacksam för! Men ändå, jag borde verkligen tänka till kring det här med pengar.

Nu har jag två helger i rad suttit och fixat med mina pensioner, aktier och fonder. Roligt är det inte men ack så bra och nödvändigt. Och så tror jag att jag kommer att tacka mig själv när blir pensionär, att jag har lite att leva på och kunna sätta lite glans på vardagen. Det är i alla fall vad jag hoppas på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar