lördag 23 mars 2013

Money, money, money

Igår loggade jag in på Skatteverkets hemsida för att kolla om och i sånt fall hur mycket pengar som jag skulle få tillbaka på skatten. Och prisade vare Gud, nu kommer skatteåterbäringen. Ett antal härliga tusenlappar kommer att landa på mitt bankkonto i juni, lagom till semestern.

Egentligen är det konstigt att jag blir glad över att få tillbaka pengar som jag egentligen har betalat in för mycket. Men det blir jag alltid! Så länge jag inte jämkar för räntor så kommer det ju att vara så här och det känns lite skönt att "veta" att det kommer lite extra pengar till sommaren.

Ska bara kolla igenom mina papper som jag fått från banker och arbetsgivare, och sen trycker jag på knappen Deklarera. Brukar göra det i mars och tänkte gör det även i år. Självklart gör jag det elektroniskt.

Och så har jag passat på att avbeställa pappersvarianten. Känns bara som en massa onödiga papper att få hemskickade. Bättre att använda tjänsten Mina meddelanden, där myndighetsmeddelanden samlas. Om du inte har skapat ett konto där, gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar