söndag 3 mars 2013

Helg

Vilken härlig helg det har varit, och den är inte slut ännu.

I fredags så gick jag på basket i Solnahallen. Det var derby och Vikings mötte 08 Stockholm. Det var en rätt tuff match som tyvärr Vikings förlorade, de orkade inte riktigt hela vägen. På plats var svenska mästarinnorna i fotboll, Tyresö. Marta, fantastiska Marta, fick lämna matchbollen. Det var coolt att ha sett henne. Hon satt dessutom på raden framför mig under själva matchen.

I lördags så träffade jag J i Gallerian för lite fika och lite shopping. Fick veta att det hon önskar sig just nu är en lamineringsmaskin (!!). Även killen i kassan på Clas Ohlson tyckte att det var en bra pryl att ha. Tydligen kan man inte laminera för mycket.

Efter träffen så drog jag till Friskis & Svettis i Stadshagen för att träffa JF. Vi körde ett pass på cross trainern och lyfte lite vikter. Och så tränade vi ryggen på pilatesbollarna. Skönt att komma igång och KUL att ha en träningskompis. Behöver jag säga att jag har lite träningsvärk nu?

Idag har jag fixat här hemma och varit på ett Dans Afro-pass på F&S. Även den här gången var JF med och vi skakade rumpa ordentligt till afrikanska toner. Passet var sådär men det var ändå väldigt, väldigt skönt att röra på sig. Jag har saknat det... Nu gäller det att jag inte får ryggskott igen, som förstör min träningslust.

Nu har jag en hel lång lista med saker som ska göras idag. Lika bra att sätta igång, snart är det kväll och då kommer Peter Pan hem från Barcelona. Det ska bli mysigt att ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar