onsdag 20 mars 2013

Jobbiga dagar

Igår fick mina vänner och kollegor sina besked om de får vara kvar på Korvfabriken eller inte. Oavsett vilket besked som en person fick så är alla berörda på ett eller annat sätt. Kanske en kollega får gå som man jobbat med i 100 år, kanske en kollega får byta jobb inom Korvfabriken. Finns många varianter.

Jag har varit med om det här typ 15 gånger men jag tycker att det är lika jobbigt varje gång. Nästan jobbigare när man ser på från sidan.

Att få guldsparken är inte hela världen, det är bara ett J O B B. Det måste man komma ihåg och försöka fokusera på att det faktiskt kan bli bättre. Det är inget man tänker på en gång men det ordnar sig. Det gör verkligen det. Och många får 18 månadslöner, det är 1½ år. Ett halvt hav av tid att hitta något annat.

Så ta vara på den här möjligheten, ja jag tycker att man ska se det som en möjlighet, och passa på att njuta lite. Sen letar du jobb, det finns det där ute. Jag lovar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar