fredag 31 maj 2013

Amazing Race, nästan

I veckan var jag på en dag för nyanställda på Microsoft och jag var i valet och kvalet om jag skulle gå dit eller inte. Men jag bestämde mig för att det var bäst att göra det, det gäller att nätverka, det är tydligen så man får jobb.

Förmiddagen bestod av att vi fick lyssna på vår VD och sen hade vi speed dating med ledningsgruppen. Det var precis vad det låter som, 8 minuter med varje person. Och då hade man chansen att prata och ställa frågor om högt och lågt. Väldigt, väldigt bra och roligt.

Sen på eftermiddagen kom dagens höjdpunkt, The Game. Vi var indelade i lag och fick i uppgift att lösa ett antal olika uppdrag under en viss tid. Lite som Amazing Race men i förorten. Bland annat skulle vi ta oss till Barkarby och hitta en kille på Media Markt för att få ett uppdrag där. En annan sak var att presentera en film inför en biopublik. Riktigt, riktigt roligt! Tyvärr kom inte mitt lag på någon medaljplats men vi var glada i alla fall. Jag lärde känna några nya människor och så fick jag känna på pulsen i Amazing Race.

En superlyckad dag som jag är väldigt tacksam för att jag fick vara med om. Tack Jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar