måndag 20 maj 2013

Vad väljer du?

Idag har jag varit på kurs hela dagen. Kursen heter De 5 valen och handlar just om alla de val vi gör hela tiden. Och hur jag kan styra min tillvaro för att uppnå resultat som gör mig stolt. Och det här kan man använda både privat och på jobbet.

Vi fick konkreta uppgifter där vi skulle sätta upp olika roller som vi har, hemma och på jobbet, och formulera mål och syfte med de här rollerna för att kunna förbättra olika saker.

Det kunde var att jag ska kunna springa en mil och ställa upp i en löptävling med kort varsel, eller att jag ska bli en bättre vän och för att bli det så ska jag käka lunch med minst 20 personer under ett år. Det behöver inte vara några svåra och stora saker, men det påverkar mitt liv på ett positivt sätt.

Roligt att träffa kollegor som jag inte aldrig sett tidigare och få höra vad de gör. Nu ska jag öva på de här grejerna som jag lärt mig och så har jag uppföljning med en kollega i nästa vecka.

Vad väljer du att lägga din tid och energi på? De stora stenarna som kan göra att du kommer långt, eller en massa grus som inte gör så stor skillnad?

2 kommentarer:

  1. Japp, det var det. Ska försöka tänka på det här from nu.

    SvaraRadera