torsdag 9 maj 2013

Ledig

Smaka på det här... fyra dagar ledigt. Fyra dagar. Det är oceaner av tid. Vad ska jag då hitta på de här dagarna?

  • Göra en Spotify-lista till ett bröllop. Vilken ära att få sätta ihop lite musik till brudparet. Det är ett tungt ansvar känner jag.
    Uppdatering: "klart". Har satt ihop 50 dansvänliga låtar som jag gärna svänger mina lurviga till i alla fall. Frågan är om någon annan gör det?

  • Göra reseräkning. Måste göra det. Nu.
    Uppdatering: har börjat. 29 kvitton är det totalt. Som nu ska in i ngt obegripligt reseräkningssystem. Det kommer att bli fel, det vet jag redan nu.

  • Träna två F&S-pass. Det blir ett Corepass idag och ett Skivstångspass imorgon. Bägge är på Hagastaden som ligger i samma hus som jag tidigare jobbade i. Lite typiskt att de öppnade månaden efter att jag slutade.
    Uppdatering: första passet avklarat. Det här med magmuskler är inte min grej, det märkte jag. Men det borde bli. Cyklade dit & hem, och körde cross trainer och lösa vikter innan. Det går bra nu.

    Andra passet gick bra det med. Jag körde på hårt och orkade nästan hela vägen in i kaklet. Det var en skojig kille som hade passet och jag hoppas att jag får köra för honom igen.

  • Inviga vännen Ms uteplats. Mitt i stan. Solen kom igen nu!
    Uppdatering: den är invigd. Många timmar.

  • Testa av några kompisars nyutvecklade app. Ge lite kommentarer på utseende och användbarhet. Spännande att få göra det.
    Uppdatering: jag har börjat kika på den. Skrivit ner sisådär 5-10 kommentarer på olika saker. Det går bra nu.

  • Gå till Sofia på Hudvårdshörnan. Ansikte och fötter ska få bli vårfina.
    Uppdatering: underbart att bli ompysslad av Sofia. Hyn "lyser" och fötterna är glada igen. Nu ska jag fortsätta att smörja och fila dem så de håller sig fina hela sommaren.

  • Ha Syster M på besök. Vi ska åka till Provskobutiken och så ska vi på Södra teatern för att gå på Påtår Tour med Al Pitcher. Förväntar mig en hysteriskt rolig kväll.
    Uppdatering: Al var lika kul som jag trodde. Och så köpte jag 4 par nya skor.

  • Åka till Nyköping med mina Torsdagarsbrudar. Det blir turné ner till N som bor där.
    Uppdatering: vi var i Nyköping, hela högen. Mysigt!

Ja, det här är vad jag ska pyssla med de här dagarna. Vad ska du göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar