lördag 4 maj 2013

Hemma

Att bara vara hemma är alldeles, alldeles underbart. Jag har varit borta senaste 3 helgerna och det känns och märks. Tycker att det är underskattat att bara få snosa runt och fixa och trixa här hemma. Göra en massa saker som man annars inte riktigt hinner eller mäktar med. Idag har varit en sån dag.

Började dagen med att åka till F&S för att köra ett skivstångspass, det är en perfekt start på dagen. Vid halv 11 så är du tränad och klar. Och glad. Idag har var vi inte så många motionärer, kanske 35 stycken. Det brukar vara typ 50 men det var mer plats åt oss som var där.

Åkte sen hem och fixade i ordning på balkongen och tvättade fönstren. Det behövdes. Tänk vad mycket ljusare det blir inne när fönsterna glänser. Fortsatte med att städa lägenheten, torka golv, rengöra ugnen (det var läääänge sedan sist) och tvätta. Är så otroligt skönt att bara få fixa i min takt. Och så plockade jag bort vinterjackorna, stövlarna och halsdukarna. Nu måste det vara slut på vintern, nu får det banne mig vara vår.

Emellan allt så satt jag på balkongen (som nu är ren och fin) och drack te och läste bok. Solen sken och det var riktigt varmt och gott. Och under tiden jag fixade här hemma så lyssnade jag på gamla Sommar-program (Henrik Dorsin, Heidi Andersson och Katrin Sundberg) och P1 Dokumentär. Tiden går rätt snabbt då.

Som sagt, det är skönt att bara vara hemma. Det behöver jag.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en lägenhet, helst hyresrätt med bra service...

    SvaraRadera
  2. Och städhjälp som ingår :-) helst varje dag.

    SvaraRadera