tisdag 7 maj 2013

Cykla är underbart

Under tiden på Stora Sjukhuset cyklade jag i stort sett varje dag, i regn och rusk, i solsken och i snöstorm. Nu i efterhand tycker jag att jag var väldigt duktig.

Visst det var inte jättekul när det regnade underifrån men jag hade ju regnställ på mig. Det gick bra och det gick snabbt. Jag kunde själv välja när jag skulle ta mig hemåt, ingen annan som styrde.

Nu när det är vår så cyklar jag till Kista igen. Det är lika härligt (och jobbigt) som jag minns det. Jag har kört den där skogsvägen genom Ursvik 100 gånger men är alltid lika fascinerad över hur vackert det är. Jag ser blommor, harar, får, rådjur på min väg till och från jobbet. Det är verkligen lyxigt! Och när vädret är som det är just nu kan man inte annat än njuta. Livet är bra härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar