måndag 23 juni 2014

Lugn midsommarhelg

Vilken trevlig midsommarhelg det blev.

fredagen kom Peter Pan hem från Dallas. Han var bara ett dygn försenad. Medans han sov så förberedde jag för midsommarfirandet hemma hos oss på kvällen. Laga mat och fixa till det hemma. På kvällen kom A, A, U och M över och vi hängde och hade det bara sådär oförskämt trevligt som man kan ha det när det inte är en massa saker som man måste göra.

lördagen åkte vi till Uppsala och till Syster A och hennes familj. God mat och så var det tivoli i grannbyn. Jag var dock så otroligt trött och sov (vilken kass gäst jag är...) några timmar på soffan. Det blev dock ett drama när vi skulle åka. Lilla E bröt ihop eftersom hon ville att Peter Pan skulle sova över, vilket han inte gjorde. Hon är fortfarande sur...

Igår söndag var vädret väldigt växlande. Varannan minut var det stora regnskurar och nästa sekund var det strålande sol. Och det höll på så hela dagen. Vi passade därför på att röja på vinden. Vårt vindsförråd har sett ut som hej kom och hjälp mig och vi har verkligen behövt fixa här. Nu var det dags! Vi strukturerade om, slängde saker och såg till att man kan komma in och ut med livet i behåll.
Kvällen avslutade jag med en långpromenad på lite nya gator i min stad. Bland annat gick jag förbi nya SÄPO-huset.

Känner mig nöjd över helgen som gått. Och nu vänder det. Vi går mot mörkare tider, bara att gilla läget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar