tisdag 3 juni 2014

Min cykel och jag

Jag har en bra relation till min cykel, det har jag skrivit om tidigare. Den inhandlades på Cykloteket 1999, alltså ett annat årtusende. Den tar mig fram och tillbaka till jobbet, till stan, till parken, till vänner, i skogen, ja mest överallt.

Jag försöker ta hand om den (läs Peter...) och den är fortfarande i bra skick. Service skickar jag den på då och då. Idag var en sådan dag. Vi har hittat ett cykelställe i Arenastaden med trevlig personal som lever på sitt cykelintresse. Tack för att det finns sådana personer!

Efter många, många, många mil har den nu nya däck, nya växlar, ny kedja och nya kugghjul. Visst det kostade en slant (mer än att köpa en helt ny på XXL...) men det är den värd. Jag gillar ju verkligen min cykel och tycker att den är värd att lägga lite pengar på. Att cykla till jobbet imorgon kommer att gå som en dans på rosor. Min cykel och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar