måndag 16 juni 2014

Uppsalatripp

På söndagsmorgonen plockade jag upp kollegan Soumen som är här på jobb i en månad. Han är från Indien och jag ville visa honom något annat än bara Stockholm och valde att ta med honom till min hemstad Uppsala. Jag engagerade även min syster  i den här sightseeingen.

Vi började med att gå upp till slottet för att se över stan och ta lite bilder. Det är mäktigt att stå vid Gunillaklockan och se Domkyrkan och de rödrosa väggarna på slottet. Det hände även en hel del saker i Uppsala den här dagen. Det var både triathlontävling och installation av den nya biskopen.
Vi såg även Carolina Rediviva, Universitetet inklusive aulan som var öppen, Gustavianum och Stadsparken. Väldigt trevligt att bara strosa runt och känna att livet är rätt bra.


Efter att ha varit kulturella åkte vi ut till Uppsala Fotbollsgolf för att köra en runda. Det var något som Soumen aldrig gjort och antagligen inte kommer göra igen. 18 hål gick vi och vi var alla vinnare i slutet. VI kom fram till att han antagligen var den bästa indiern i världen på fotbollsgolf.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar