onsdag 25 juni 2014

Motivationen som bortblåst

Min motivation har på sistonde gått neråt på många områden, man kan tom säga att den har försvunnit. Jag är tämligen säker på att det har att göra med att jag inte lever det tokstressiga livet som jag har vant kropp och själ vid. Att den nu får vila och inte utsättas för den där konstanta pressen gör att den har gått i ide.

Helst vill jag bara ligga i soffan och titta i taket eller möjligen på något ointressant program på TV om vadsomhelst. Det är väl okej att göra någon dag men sen får jag dåligt samvete för att jag slösar bort de här viktiga och vackra dagarna på att inte göra något ordentligt. Jag som har längtat så intensivt efter de långa och ljusa dagarna.

Jag försöker komma igång igen och jag är verkligen glad för att jag cyklar en timme om dagen i alla fall, då aktiverar jag mig lite i alla fall. Jag vet att det här är övergående men ändå, jag vill ju inte vara så här slö. Och jag vet att jag kommer sätta igång och jobba som en tok igen, så är arbetslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar