lördag 18 mars 2017

Årliga resan till Ullared

Final i Mello betyder även resa med vänner till Ullared. I alla fall i min värld är det så och så även i år.

Tidigt, tidigt på lördagsmorgonen blev jag upphämtad av M-L i hennes nya, S T O R A bil. Tur att det är en stor bil iom att vissa handlar lite mer än andra. Inga namn nämnda. På vägen ner mot Ullared så plockade vi upp N och sen drog vi raka vägen ner.

Väl framme så mötte vi upp M som kommer söder ifrån och sen började den stora shoppingen. Jag var ju som vanligt ”klar” efter 2,5 timme för då tycker jag att jag har tittat på allt typ och bara driver runt i varuhuset. Istället för att plocka på mig mer så checkade jag och N ut och tog oss en promenad i den vackra byn. Det var första gången jag gjorde det och det var kanske inte så mycket att se men skönt att få lite frisk luft.

En rolig sak var att mitt i varuhuset så sprang vi på M från Karlskrona. Där! Av alla ställen i världen. Hon var där med sin mamma och syster och det var så R O L I G T att träffa henne. Vi lyckades ses på söndagen också. Lyxigt!

När alla hade handlat klart så packade vi in våra kassar i bilen och handlade mat innan vi styrde mot Ullared Paradise där vi bokat in oss i en stuga. Det är några gånger som vi bott där och jag tycker att det är rätt skönt att ha lite större plats än på campingen, där vi också bott några gånger. Vid åtta när Mello börjar var vi klara med ätandet och självklart så hade vi tippat lite olika saker i den årliga interna Mellotävlingen. Om rätt låt vann? Oklart. Vi hade lite olika uppfattningar om det. I vår tävling så vann N i alla fall.

Efter Mello var avklarat så var det dags att visa upp allt vi köpt och självklart blir man inspirerad av vad andra hittat och skriver upp det på sin egen lista. I år var vi alla rätt trötta och vi somnade rätt snabbt och tidigt.

Söndagen börjar på varuhuset när det öppnar vid åtta för att shoppa vidare. Jag var som sagt rätt klar men lyckades ändå med att handla nästan lika mycket andra dagen. Strax efter 14 åkte vi mätta och belåtna och färdigshoppade mot norr. Som vanligt en trevlig och mysig helg tillsammans med goda vänner. Uppskattar verkligen att vi fortfarande håller ihop efter 25 år, det är rätt häftigt att tänka på.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar