söndag 19 mars 2017

Söndag + PT pass = Sant

Jag tjatar på om min träning för det är det bästa jag vet just nu. Okej, solen och värmen och våren ligger också högt upp på listan men det kan jag inte påverka riktigt lika mycket som träningen.

Idag var det dags att köra med PT M igen och som alltid är jag lite spänd innan men när jag väl är där så kör jag på. Upplägget denna gång var följande:

  • Fånga pinnen och om man inte gjorde det, 3 burpees som straff
  • 5 minuter med djupa knäböj och jägarvila. 30 sekunder på varje övning.
  • Stationsträning. 21 ggr, 15 ggr, 9 ggr, dvs tre varv. Svinga kettlebell, armhävningar, kasta tung boll mot väggen och doppa baken på en annan boll, lyfta kettlebell till hakan.
  • Ännu en stationsrunda. 20 upp-på.tå med tung kettlebell i famnen, 20 ggr upp på lådan, 20 doppa tårna när benen är i 90-grader och du ligger på rygg, 12 burpees och så avsluta med 500 meter rodd.
  • 20 benlyft när du ligger på magen.
  • Och så stretching. Sköna och älskade stretchingen. 

Finns chans/risk att jag har lite träningsvärk imorgon, måndag. Mest i benen skulle jag tro. Det är en härlig måndagskänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar