måndag 27 mars 2017

Söndagens träning

Som vanligt var det PT-söndag och jag var peppad och lite spänd inför det hela. Den här gången gick det toksnabbt, timmen bara försvann i ett huj.

Upplägget denna gång var: 
  • Uppvärmning med att fånga pinnen och göra burpees i mängder.
  • Jägarställning i 30 sekunder och utfall bakåt i 30 sekunder. Sammanlagt 5 minuter.
  • Stationsträning, 45 sekunder på varje station och 2 varv. Ro med 30 kg stång,  Upp-och-ner på hög låda, skjuta släde framför sig med 30 kilos last, kasta boll högt och doppa baken på boll, sumolyft med kettlebell, piska med tunga rep, armhävningar mot stång.
  • Magövningar: doppa benen i 90 graders vinkel mot golvet, fokus på att inte släppa ryggen. Benen i 40 graders vinkel och föra ner båda två mot golvet. Sneda sit-ups.
  • Stretching.

Det är skönt att få ta ut sig och jag gillar det verkligen. Och jag gillar min grupp och så klart Monica. Det triggar igång mig ordentligt och jag kämpar betydligt mer än när jag kör själv. Bra investering i mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar