lördag 18 mars 2017

Spontantkonsert på Kägelbanan

I fredags blev det en spontankonsert på Kägelbanan. En rolig sådan måste jag säga och det är jag verkligen tacksam för. Det var några vänner till min vän C som jag har träffat ett antal gånger som visste att jag är lite förtjust i ett visst band. Det är svårt att missa om man följer mig på Instagram till exempel.

På eftermiddagen på fredagen så fick jag en fråga om jag ville hänga på och kolla på Magnus Carlson (japp, WW-Magnus) och se en konsert med honom. Han körde 4 kvällar förra veckan på Kägelbanan och biljetterna var så klart slutsålda sedan länge. Dock har jag en biljett till Katalin och Uppsala om några veckor så jag var inte jätteledsen. Men när en chans som denna kommer så kan man ju inte banga.

Det blev dock lite stressigt för jag var och dansade zumba innan som slutade 18.30 och så hem och duscha och käka och vara inne på Söder till innan kl 20. Men det gick!

Magnus körde sina nya låtar från nya skivan och en hel del gamla låtar från hans tidigare soloskivor. Bandet bestod av vissa av musikerna som brukar vara med på WW konserterena så det kändes lite, lite som vanligt men jag saknade så klart Ola J

Det var en bra konsert men jag tycker verkligen att hans röst passar sig bättre på engelska. Kan inte sätta fingret på vad det är men orden ligger bättre i munnen på honom när han sjunger på utrikiska.

Självklart ser jag fram emot att gå på en konsert till i Uppsala. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar