måndag 6 mars 2017

PT-pass nummer 5

Igår var det omgång nummer 5 som jag körde med PT-Monica. Som vanligt kände jag mig lite rosslig och så innan men när jag väl är där så bara kör jag. Det är lixom inget annat göra.

Denna gång gjorde vi detta:         
  • Uppvärmning: Fånga pinnen och missade vi så blev det burpees. Det blev det ett antal.
  •  Värma upp axlarna med pinnen.
  •  5 minuters knöböj och jägarvila. 30 sekunder på varje övning innan vi bytte
  •  5 minuter med plankan och armhävningar. 30 sekunder på varje.
  •  Stationsbana – 500 meter rodd, svinga kettlebell 30 gånger, upp-och-ner för en hög låda 30 gånger, knäböj med kettlebell 30 gånger, burpees 30 gånger och så avslutade vi med rodd 500 meter.
  •  Rumplyft med band mellan knäna och små situps med 5 kilosvikt ovanför huvudet på raka armar – 3 x 10 på varje övning
  •     Benen i 90 grader och doppa dem i marken samtidigt som 5kilosvikten ska bakom huvudet. 3 x10.
  •    Och så den underbara stretchingen på slutet.

Och sen kände jag mig rätt slut… men slut på ett bra och skönt sätt. Jag känner mig taggad så jag köpte in mig på 6 gånger till med Monika. Det känns att det ger resultat och jag får massa bra tips på övningar som jag kan köra. Det är det väl värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar