söndag 23 april 2017

Blommor, kristallkronor och sorg

Som avslut på påskhelgen så tog jag tunnelbanan in till stan och hann med en hel del på eftermiddagen denna annandag påsk.

Först gick jag förbi Kungsan med sina vackra rosa körsbärsblommor. Det snöade samtidigt som blommorna kämpade med att bara vara så där vackra som bara körsbärsblommor kan vara. 





Sen var det dags för god, god, god mat på Berns Asiatiska. Alltså det är så vackert där att jag nästan får ont i magen. Miljön är så historisk och du känner verkligen historiens vingslag där inne bland det mörka träet och gnistrande kristallkronor. Älskar miljön! Och maten.


Efter att vi ätit så gick vi upp till Sergels torg och tittade på alla blommor och ljus och minneslappar som människor lämnat där för att hedra de som så tragiskt dog veckan innan. Så mycket kärlek på en plats! Det var vackert men självklart otroligt sorgligt.


Nu är blommorna bortplockade och vi var där sista dagen innan de forslades bort. Vissa ska sparas för eftervärlden och jag kommer för alltid ha detta i mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar