måndag 10 april 2017

PT-pass, 9 april

Ännu en vecka har gått och igår var det dags att träna med Monica igen. Denna gång blev det ett litet annat upplägg för jag lyckades vrida till knäet i början av timmen och det kändes inte alls bra.
  • Ett gäng med burpees
  • 5 minuter med knäböj och jägarvila. 30 sekunder varvat.
  • Kasta tung boll med sidan mot väggen. Och det var här mitt knä sa ifrån... 12 x 6 (3 på varje sida)
  • Hantel 8 kg tricep med stöd på låda 12 x 4
  • Hantel över huvudet med båda händerna 8 kg 12 x 4
  • Två hantlar över huvudet och bånka dem mot varandra 4 kg i varje hand 12 x 3
  • Två hantlar med armbågarna mot taket och så raka armar som möjligt, 4 kg i varje hand 12 x 3
  • Triceps 5 kg i varje hand, 12 x 3
  • Stretching

Behöver jag säga att jag har lite ont i axlarna och armarna idag? Men det är bara skönt. Och knäet är okej, så jag kan förhoppningsvis dansa zumba imorgon.




Ett eget gym har jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar