fredag 14 april 2017

Dag två

Igår var jag ledig och idag är jag ledig. Jag gillar att vara ledig. Det där med att arbeta är överskattat, helt klart. Jag är bra på att vara ledig.

Igår, torsdag, hade jag en riktig hemma dag med storstädning på schemat. Jag städade, städade och städade. Det kanske låter trist men jag gillar det. Har jag tid så är det rätt skönt och meditativt att rensa och plocka och skrubba och damma. Jag gillar det.

Idag, fredag, vaknade jag tidigt och redan vid kvart i åtta var jag på gymmet. Vi kan väl säga att det var rätt tomt där vid den tiden. Efter en stund kom det några tappra själar till men det var betydligt tommare än det brukar vara.

Jag hängde nere i källaren och det var smart att jag var träningsfri igår för idag var jag stark. Jag gick upp till 16 kilo på kettlebell, för första gången. Och jag orkade 20 rätt schyssta svingar. Det trodde jag A L D R I G för 3 månader sedan när jag körde mitt första PT pass med Monica och jag tyckte att 8 kilo var tungt... Tänk vad bra det kan bli! Jag körde rätt hårt idag och jag känner mig väldigt nöjd. Avslutade med att ta en promenad på 4 kilometer, en liten omväg hem.

Snart ska vi iväg på påskbuffé. Försöker att inte äta så mycket innan så att jag är ordentligt hungrig när jag kommer dit. Massor med mat ska jag käka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar