onsdag 22 januari 2014

Körsång

Igår gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt länge. Jag sjöng. I en kör, tillsammans med 100 andra personer. Kören heter Sjung i Sollentuna och är öppen för alla som är intresserade av att sjunga tillsammans med andra.

Min kompis M har sjungit i den här kören ett antal år och hon har frågat mig titt som tätt om det är inte skulle vara något för mig också. Och visst, det har jag väl tänkt att det ska jag prova på men till att faktiskt gör det är ett litet steg. Jag tycker inte om att binda upp mig på saker i veckorna eftersom jag aldrig vet vad som händer och har svårt att planera. Men nu tänkte jag att nu kör jag.

Vi sjöng två olika sånger och de var verkligen olika. Ganska svåra tycker jag men roliga när man väl fick kläm på dem. Lyssna på en av dem nedan:

 

Ganska annorlunda val, ett vågat val tycker jag. Och självklart ett roligt val. Jag längtar redan efter nästa tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar