lördag 16 augusti 2014

90-års kalas - hurra för farmor idag

Idag har vi firat min farmor som har uppnått den höga åldern 90 år. 90 år! Det är väldans länge det. Jag hisnar litegrann när jag tänker på hur mycket som hon har upplevt och hur mycket som har ändrats under dessa år. Den utvecklingen som har skett under hennes livstid är nog en av de största som man kan uppleva under mänsklighetens historia.

Familjen samlades för att fira henne och jag hoppas att hon hade en trevlig dag.

Rullatorn är superbra att ha. Den kan man bland annat ställa mattallriken på. 

Den lilla buffén som mamma hade fixat. Mums!

Några glada kalasande familjemedlemmar
 
Jag tog en kort promenad och såg ut över de gula fälten som omger mitt föräldrahem. Det är rätt vackert även om jag inte såg det så när jag bodde där. Då såg jag det här varje dag.

Obligatoriskt kubbspel

Killarna mot tjejerna

Den stora stenen. En av de bästa platserna att leka på, då som nu.

Och sen hade Faster M bakat en hel massa goda saker. Jag provsmakade allt... Där rök den detoxingen. Men imorgon är en annan dag.
Rulltårta är något som jag bara älskar. Har aldrig lyckats göra någon bra själv så att få käka en som är perfekt är hur gott som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar