onsdag 20 augusti 2014

Att skaffa nytt pass

Mitt pass går ut i april nästa år och jag ska till Los Angeles i oktober. Det betyder att jag behöver ett nytt pass iom att det går ut inom ett halvår. Och då kan man ju inte använda det... Konstigt att det inte är gäller hela tiden när det nu står ett datum?

Tidigare har det varit lite si och så att skaffa pass. Man vet inte hur lång tid det tar, kanske en kvart eller kanske 2 timmar. Sedan förra året har man därför infört att man bokar en tid för att skaffa ett nytt pass och det funkade verkligen hur bra som helst. Jag bokade en tid och 60 minuter senare stod jag där och tog kort och skrev på. Ett SMS landade i min telefon idag och jag gick upp till passexpeditionen och hämtade det. Tog kanske 3 minuter.

Så himla bra service måste jag säga! Verkligen effektivt och bra. De har tom tider på lördagar och söndagar. Service, service, service! Sen förstår jag att när "alla" ska fixa pass inför sommarsemestern så blir det köer och slut på tider. Men det handlar ju bara om att planera lite, hur svårt kan det vara att gå och fixa ett pass i mars istället för maj?

Så nu har jag ett nytt pass med en bild som kanske inte är helt okej... Tur att det bara är 5 år som det numera är giltigt. Eller snarare 4,5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar