fredag 29 augusti 2014

Drömresor

Jag har under mina år rest en del i världen. Vissa ställen har jag besökt många gånger, andra inte så många gånger. Vissa ställen gillar jag väldigt mycket, andra inte så mycket.

Jag har suttit och funderat på vilka ställen som jag skulle vilja åka till och som jag inte har besökt tidigare. De som jag har kommit på är:
  • Lissabon – för ett tag sedan såg jag en film som utspelade sig i Lissabon. Filmen var vacker och drömsk och visade vackra vyer från staden. Det vill jag också uppleva.
  • San Sebastian och Bilbao – för dess mat. Tror att det kan vara den bästa maten i hela världen.
  • Costa Rica – naturen och människorna lockar i det här lilla landet.
  • Buenos Aires – innan jag dör vill jag dansa tango på ett torg i Buenos Aires. Det verkar vara så romantiskt och vackert här. Blandat med en hel del elände så klart.
  • Sri Lanka – det verkar bara så vackert och har en intressant historia. Ett land som under lång tid härjats av krig men som nu är stabilt och har fred.

Som du kan se är jag inte alls så sugen på länder i Afrika, Asien eller Oceania. Vet inte varför det är så men jag är och har alltid varit mer sugen och intresserad av länder i Sydamerika. Kanske har jag levt där i ett tidigare liv och längtar hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar