onsdag 20 augusti 2014

Kaffe utan koffein

Nu när jag detoxar så får jag inte dricka kaffe med koffein. Det är verkligen ett gift som när det lämnar kroppen gör att jag inte mår speciellt bra. Det är verkligen en avgiftning och det känns inte bra att dricka det. Även om jag inte är någon storkonsument, en kopp på kvällen och max en på dagen.

Jag gillar dock doften och smaken väldigt mycket och efter att ha testat alla koffeinfria kaffesorter som finns på marknaden så har jag hittat min favorit från Johan& Nyström. Den har en god smak men utan de dåliga effekterna som vanligt kaffe ger. Den finns inte överallt med välsorterade te- och kaffehandlare har den i sitt lager och jag passar på att köpa på mig ett paket då och då när jag hittar dem.

Det räcker länge som tur är då det är rätt dyrt. Men det är det värt känner jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar