onsdag 19 augusti 2009

Apoteket

Jag var idag på Apoteket för att köpa lite nya tandborstar, jag har ju nu bokat in en tandläkartid så det är hög tid att fixa till gaddarna inför besöket. Blir så dyrt annars...

När jag betalar så frågar kassörskan mig glatt om jag inte ska ha handdesinfektion medel också. Jag måste ha sett ut som ett stort frågetecken, vad frågar hon egentligen? Varför ska jag ha det?, frågar jag chockat.
Jo det är ju förkylningstider nu så det är jättebra att ha sånt med sig överallt, kvittrar hon på.

Då kan jag inte hålla mig utan blir en jäkla surkärring... Att Apoteket spelar på människors rädsla för svininfluensan, att ju mer vi tvättar & försöker skydda oss desto mer sjuka blir vi, jag har klarat mig HELA livet utan ngt jäkla handdesinfektionsmedel... Är de inte kloka? Ska alla bakterier dödas nu, även de goda?

Jag fattar att det är bra & ett måste om man jobbar i vården tex att använda detta men JAG... nej tack Apoteket, jag hoppar gärna detta. Och nu har ni även blivit av med en kund, jag föredrar att köpa tandborstar utan att bli påprackad handdesinfektionsmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar