onsdag 19 augusti 2009

Stressigt...

Innan jag blev arbetsbefriad jobbade jag många timmar varje vecka & gjorde alla ärenden på helgen eller på kvällen efter jobbet. Jag var konstant trött & stressad.

Nu när jag har mängder med tid hinner jag med att göra alla dessa trista saker på dagtid och idag specade jag upp alla saker som borde göras denna vecka. Hjälp vad mycket. Det ska:

  • skaffas visum till USA

  • skaffas visum till Kina

  • skickas in blanketter

  • bokas tandläkartid

  • hämtas ut pengar på banken

  • osv, osv...

Jag blev alldeles svettig av att se alla saker på listan... Kanske har min gräns för vad som ska hinnas med på dagarna sänkts och jag blivit lite mer spansk. Det räcker med att göra en sak om dagen, det finns alltid en annan dag, eller hur?

Jag kör en Skalman nu och ställer in mat&sovklockan på vila. Solen skiner & jag njuter på balkongen istället. Listan kan jag väl ta tag i imorgon?

2 kommentarer:

  1. Ska vi byta liv ett tag - en dag, eller två är allt jag begär ;)
    Vad ska du/ni göra i USA och Kina?

    SvaraRadera
  2. Ja, jag inser att mitt liv är väldigt ostressigt numera. Känner att jag är värd det. Passar verkligen på att njuta av det.

    Blir massa shopping i Peking & New York skulle jag tro. Peter ska dit & jobba, jag bara hänger med och roar mig :-)

    SvaraRadera