onsdag 5 augusti 2009

Färdig

Nu är jag i princip klar med alla förberedelser här hemma; alla rum är städade, balkongen är pimpad, frukost & färdkost är inhandlad, väskan är packad, hotell är bokat, bilen är tvättad & städad (det har dock inte jag gjort...), båttur är bokad på fredag, släkten på Sturkö är underrättad & förberedd för besök... Pust vad mycket det har varit & mer kommer det att bli.

Jag vill ju så himla gärna att detta blir den bästa resan de gjort i sitt liv, att de kommer hem & säger till alla att Sverige, det är fantastiskt & vår släkt är ännu mer fantastisk... Hoppas att jag lyckas.
Sitter nu & pluggar på om stadens historia. Jag märker dock att jag har lyssnat en hel del på min morfar & minns det mesta som jag läser. Men lite uppfriskande av minnet är inte helt fel ändå. Det kan behövas.

Vackra Karlskrona som för alltid kommer att finnas i mitt hjärta

1 kommentar:

  1. Det låter bra Linda, det ligger väl i generna det där med historia???
    Kan man inte få se en bild av den pimpade balkongen, det lät intressant!

    SvaraRadera