lördag 1 augusti 2009

Självscanningens vara eller icke vara

Peter & jag har många gånger funderat på om det är en strategi av ICA att alltid ha låååånga köer till kassorna, allt för att få oss alla att göra jobbet själva och betala i självscanningen. Efter att ha konsulterat en vän med känningar inom ICA skulle det ta ungefär 3 sekunder att få ett självscanningskort. Sagt & gjort, vi handlar ju i alla fall ngn gång då & då på ICA i Solna C så varför inte slippa stå i monsterköerna som alltid är där oavsett tid. Jag vill glida förbi kön med mitt VIP kort...

Men när jag ber att få detta fattar knappt tjejen i informationen vad jag menar och sedan när hon vet jag vill, ska jag ha ett ICA kort, annars går det inte... Okej, jag får väl skaffa det men jag vill INTE ha ngn kredit utan bara ett kort, men det tar 3 VECKOR att få oavsett... Efter det kan jag få tillgång till självscanningen MEN om jag vill ha det på ICA Maxi som ligger 500 meter bort, måste jag ansöka om det IGEN... Hur tänkte man nu på ICA??

Några tips från mig, en konsument som bara vill handla lite snabbare:

  • Medlemskap ska vara instant, det ska gå snabbt som blixten. Inte en massa veckor... Om jag vill ha kredit & sånt, ja då förstår jag att det ska tas kreditupplysning & sånt men jag vill bara ha ett medlemskap.
  • Om jag har ansökt om självscanning ska jag kunna använda detta överallt, inte behöva ansöka om det om och om igen. Man måste väl ha en tämligen avancerad datamiljö kan jag tycka.

Nu har jag redan tröttnat på ICA och kommer fortsätta att handla på CityGross, där är det aldrig köer & jag fick mitt medlemskort på 3 sekunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar