onsdag 19 augusti 2009

IKEA på Liljevalch

Nu får det vara slut på den kulturella torka som jag har haft några veckor nu, allt jag har gjort är att läsa DN Kultur... men nu idag, var jag på Liljevalch konsthall för att kolla in IKEA-utställningen där. Den pågår till sista augusti så det är verkligen på tiden att pallra sig dit om du vill se den.

Jag fick en lite mer detaljerad insikt i den fantastiska framgångssaga som IKEA är. Vi fick en guidad visning av en entusiastisk guide som talade sig varm om en viss möbel.
Självklart är detta inte en kritisk utställning till möbeljätten, utan positiv och från deras sida. IKEA har sponsrat med 3 miljoner kronor, vilket är MYCKET iom att en normalutställning kostar ungefär 600.000 kronor.

Vacker utsikt på vägen till konsthallen

Coola stolen Öglan som på sin tid kostade 33 kronor

En lampa som finns med i årets PS kollektion

Alla kataloger från 50-talet fram till i år.
Tänk vad möbler & layout har förändrats. Och jag minns i alla fall de sista 15 årens kataloger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar