måndag 3 augusti 2009

Är det höst nu?

Jag bara undrar är det höst nu? Några starka bevis på detta:

- HM har skickat ut sin höst & vinterkatalog. Nu är det dags att shoppa mysiga & varma tröjor att ha på sig.

- På radion ger de mig tips om att inte deppa ihop efter semestern utan njuta av det som komma skall, dvs hösten. Jag har svårt att ta till mig det... Jag avskyr oktober & november. Allt är grått & trist.

- Nya IKEA katalogen är på ingång.

- Jag hittar mössor & vantar i affärerna där det tidigare hängde badkläder.

Ja, det kanske är höst snart men än så länge är det sommar här hos mig.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar heeela hösten och välkomnar den, fast jag tycker inte den är här förrän sensommarens kräftskivor är över ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur för dig :-) Jag får försöka lära mig att gilla den, men jag tror jag är född i fel land tyvärr...

    SvaraRadera