söndag 20 september 2015

Helgen

Helgen har varit fylld av aktiviteter och jag kombinerar allt i ett inlägg.
 
Lördagen började med att vi gick hemifrån till Söder och Provskobutiken som har öppet i två veckor. Egentligen skulle Syster M hängt med men hon kastade in handduken i sista stunden. Men det betydde fler skor till mig... Den här omgången fanns det M A S S O R med fina skor som jag bara älskade. Tyvärr (eller kanske som tur är) verkar det som om mitt favvomärke Tamaris har gjort om sina modeller. Tidigare har jag bara stoppat ner foten och skon har passat perfekt. Denna gång, inte alls... Det var trångt och det klämde på konstiga ställen. Inte kul alls. Jag lämnade dock butiken med två par skor och ett par stövlar. Det får man väl säga är okej ändå.
 
På kvällen gick jag hem till vännen P som har flyttat in några kilometer bort. Han är en fd restaurangchef på Max och takterna satt i. Han bjöd så klart på supergoda hamburgare, och tonfisk till mig. Roligt att få komma på besök hemma hos honom.
 
Idag söndag begav vi oss till Djurgården för att promenera lite och vi gick rakt in i Hundlöpet. Ett lopp där ägarna sprang, joggade eller gick en slinga på 5 eller 10 kilometer med sina fyrbenta vänner. Intressant att man kan skapa olika sportevenemang kring vad som helst i stort sett.
Vi passade även på att gå ut till Blockhusudden för att njuta av sol och lite fika med underbar utsikt över vattnet. Det gäller att samla ihop steg under helgen.
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar