måndag 14 september 2015

Paraplyerna i Cherbourg

Igår kväll var det dags för Kulturtanterna att göra sitt första teaterbesök för hösten. Den här gången begav vi oss till Stadsteatern för att se "Paraplyerna i Cherbourg". Jag har inte sett filmen och hade inte speciellt mycket koll på vad det hela skulle handla om. Men att det skulle vara romantiskt, sorgligt och färgglatt hade jag förstått.

Skådespelarna var bra men de hade förlagt pjäsen till en gympasal och den scenografin var inte jättekul. Jag förstår varför de gjort det men jag tyckte att det blev lite för omysigt. Det hela gick ut på att ett gäng med amatörskådespelare kommer in i gympasalen och sedan börjar de öva sin pjäs, dvs Paraplyerna i Cherbourg.

Jag ska dock försöka se filmen för jag vill se hur originalet är.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar