söndag 6 september 2015

Vem tänker på dig?

Igår var jag och vännen A på en annorlunda föreställning som heter Liv Strömquist tänker på dig på Dramatens Lilla Scen. Det var en mycket annorlunda föreställning som jag har blandade känslor för. 

Skådespelarna som var idel nya bekantskaper för mig var superba och det måste ha varit väldigt kul att repetera in det här manuset. Vissa delar kändes helt improviserade och de kunde inte själva hålla sig för skratt stundtals.

Det är en mörk underton under hela föreställningen och jag känner själv att skrattet fastnar lite i halsen på sina ställen då det känns så otroligt mörkt och hemskt, trots att det är en humoristisk tvist på det mesta.

Jag tackar i alla fall vännen A för att jag fick komma med och se den. Måste fundera lite mer på den känner jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar