torsdag 3 september 2015

Yoga time

Vet inte om det är en 40-års kris eller om det bara är så att jag blivit äldre men jag har snöat in på yoga. Jag har provat det lite då och då under mitt liv men aldrig riktigt, riktigt fastnat för det tidigare. Visst, jag har tyckt att det var bra men funkade det verkligen? Nja... Jag har varit på olika klasser och med olika tränare men inte gillat det helhjärtat.

Men nu har jag fastnat och det tack vara min kollega Hillevi som kör ett pass varje vecka på jobbet. Hon kör något som heter Globalyoga och det passar mig bra. Sen har jag kört Hathayoga i parken under sommaren med Mia från Mias Yogastudio. Det ledde mig till att prova på andra yogaformer under öppet hus veckan som hon hade och igår var jag på ett pass Yin&Yang yoga. Det känns fantastiskt att känna sig lite starkare, lite smidigare, lite friskare. Det funkar verkligen!

Jag är ju en sådan person som gärna går in med hull och hår när jag hittar något som jag gillar. Och jag gillar yoga. Så istället för att lägga ner pengar på utemiddagar, tidningar, kläder och heminredningssaker så kommer jag nu att investera i mig själv. Yoga är inte billigt men det ger så mycket mer rent kroppsligt och mentalt. Resa kommer jag dock inte att sluta med, det är det bästa jag vet och det som jag "lever" för.

Jag är nu nyfiken på olika fördjupningar inom yogan och nästa vecka är det en föreläsning om ayurveda och en after work i yogastudion. Jag funderar på att gå på båda dessa saker för det är så skönt att sjunka ner i mig själv och känna att kroppen jobbar och sedan kunna släppa allt under meditationen. Kanske är det här början på något nytt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar