fredag 13 februari 2009

Min dator och jag

Mitt 1 ½ åriga förhållande till min nc2400 laptop har haft sina ups-and-downs. Vi har för det mesta kommit bra överrens och inte haft några större bråk. Vi har rest jorden runt tillsammans och upplevt många roliga stunder.

Dock efter en uppgradering till Vista ville han inte längre vara med. Protesterna kom allt oftare och högre, jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte... Det slutade med att jag fick gå till PC supporten och få honom tillfixade, inte bara en gång, utan många gånger. Tillslut blev det dags att göra slut och vi fick ta ett gråtfyllt farväl av varandra. Det funkade helt enkelt inte längre.

Efter en veckas väntan kom så Han den Nya. Vi hann bara bekanta oss med varandra väldigt kort, innan Olyckan hände. Jag skulle rycka ur Honom ur dockan och tog antagligen tag lite för hårt i skärmen. Den lossnade på ena sidan... Så efter att ha bekantat oss i hela 2 timmar var det bara att gå tillbaka till PC Supporten och få den fjärde lånedatorn, som jag sitter med nu.

Fortsättning följer i denna love story. Förhoppningsvis får vi ett lyckligt sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar