fredag 20 februari 2009

Mot nya äventyr

Dags att packa ihop sitt tält och kasta sig upp på hästen för att rida mot nya äventyr... eller snarare packa in våra samsonite resväskor i den lilla röda Opel Corsan men symaskinsmotor... Världen har förändrats sedan Don Quiqotes tid, även om han var i ett helt annat landskap än där vi är för tillfället.

Igår kväll käkade vi på restaurangen på Paradoren och fick bra mat & service. Tror jag vet varför alla spanjorer är så små! De äter bara GI-mat. Jag beställde svärdfisk, en favorit här, och Peter kalv. In kommer som vanligt 2 stora köttbitar och minimalt med potatis. Det är bara till att trycka i sig köttet.

Natten tillbringades med att förundras varför ngn håller på att flytta möbler hela tiden. Kanske spökar det? Jag låg i alla fall under mitt täcke och kände mig halvuppskrämd efter ett tag. Slottet är ju i alla fall från 1200-talet, ngn måste ju ha blivit mördad här under alla år? Och kanske vill skrämma oss turister?

Som sagt, dags att bege sig mot Tortuga och nästa Parador!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar