torsdag 19 februari 2009

Spanien

Så var jag då äntligen uppkopplad igen! Känns konstigt att ha varit utan Internet i 4 dagar, vet inte när det inträffade sist?

Sitter i alla fulla fall på ett rum i en liten håla som heter Alcaniz och har en cool borg på toppen av ett berg och här har spanska staten varit så snälla och inrättat ett hotell. Idag firar man dock sista dagen innan fastan vilket innebär att allt, och då menar jag allt, är stängt i byn. Ja, vi hittade en liten bar som var öppen som vi gick in på. Till alla gubbarnas fasa kan man säga! Utlänningar! Vad ska vi säga? Tänk om vi inte fattar vad de säger... De pustade dock ut när jag beställde på spanska, Cafe con leche y Cacao. Fantastico!

Hur har det varit hittills? Ja, Barcelona är en och kommer alltid att vara en fantastisk stad, i mitt hjärta. Det är tredje gången som jag är i stan och hittar ganska bra numera. Men självklart hittar jag nya mysiga ställen.

Imorgon bär det av till nästa Parador, denna gång i Tortosa. Vi får se om det finns Internet där.

Mina favoritplatser är dock:
  1. Parc Guell - så himla härligt med en stor park med massa mosaiksaker som Gaudi gjort.
  2. Sagrada Familia - du hittar nya detljer varje gång och de har byggt lite mer sedan sist. 2022 ska de vara klara nu, tror de...
  3. Carrer de Sants - schysst shoppinggata ute i förorten. Allt finns dock, skor, kläder, mat, restauranger... till halva priset jmf med inne i stan
  4. Yo Tu El - kvarterskrogen där du bara behöver kolla på tjejen som har stället för att få det du tänker på. Hon e så bra! Och maten är god.
  5. Stranden - ja, det är februari men att sitta på en bänk vid vattnet och känns värmen från solen, det är... fantastiskt för en svensk. Jag älskar det.
  6. Mercadona - en matvaruaffär som har så himla god tonfisk, korv, oliver, bröd, dricka. Jag är alltid där och shoppar. Kan man åka dit för tonfisk smuggling månne?


Har självklart shoppat massa... Lovar att lägga upp bilder på detta när jag kommer hem, har ingen slad med mig. Men det har blivit skor, kläder, smycken och annat smått och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar