söndag 24 juni 2012

Dagens...

Känsla: harmoni. Jag har tagit en långpromenad runt Sjöarna. Avkopplande och skönt. Vilken skillnad mot förra söndagen.

Längtan: efter semestern... och så lite värme.

Köp: absolut ingenting idag. Har hållit mig ifrån affärer och fik idag.

Kläder: rosa tofflor, en grå kjol och en t-shirt med palmblad på. När längtan är stor kan man i alla fall klä sig som om man var i ett varmt land.

Mat: frukost på balkongen, grillad lax med sallad och så kanelbulle. Ska snart sätta igång och göra ett gäng matlådor så att jag har till i veckan.

Goda: chanser för regn imorgon, också.

Planer: ska göra 12 matlådor och så kika på fotboll ikväll. Spanien slog ut Frankrike igårkväll. Nu är det England eller Italiens tur att vinna eller försvinna.

Guldkant: en termos med kaffe, sköna kuddar, lite sol och så ett gäng med tidningar. Och så jag på balkongen.

Bästa: att jag fick sova ut imorse. Vaknade vid halv 8 men kände mig utvilad.

Sämsta: att det regnat, igen och igen och igen.  

Fix: plockat undan tvätten, skrubbat och fixat med blommorna på balkongen, dammsugit av lägenheten.

Humör: nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar