tisdag 12 juni 2012

Slut och trött

Jag brukar inte klaga på mitt jobb, jag brukar vara rätt nöjd med mitt liv. Men de senaste dagarna har varit otroligt jobbiga.

Jag har aldrig tidigare fått höra så mycket skit om hur korkad, hur knäpp och vad dålig jag är. Vad har jag då gjort? Jo, lanserat ett intranät på ett sjukhus.

Sjukhuset är fullt av mycket kompetenta och fantastiska personer som egentligen bara extraknäckar som läkare och sjukvårdspersonal. Egentligen är de webbexperter och minnsann kan det här med webb.  Inte som vi amatörer, som bara förstör och inte fattar någonting.

Sjukhusets värdeord är Ansvar, Medmänsklighet och Helhetssyn. Dessa har helt gått förbi dessa personer och man väljer att ta ut sin frustration på någon annan.

Ibland tänker jag att det måste vara väldigt, väldigt jobbigt för de här personerna som bara måste må så dåligt hela tiden. Att de egentligen är små och ynkliga personer. Och ibland tänker jag att jag borde sluta på en gång. Man ska inte behöva ta den här skiten. Vi får se hur det känns imorgon men jag funderar allvarligt på att säga upp mig. Vi får se, imorgon är en annan dag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar