måndag 4 juni 2012

Dags att stämpla

Idag började jag mitt nya liv vad gäller att ha koll på hur mycket jag jobbar. Jag har börjat stämpla in och ut när jag kommer och går.

Det är första gången som jag gör det i mitt liv och jag tror faktiskt att det är bra för mig som gärna jobbar lite för mycket. Vet inte hur många år som jag har bjudit på vad gäller tid mot mina arbetsgivare. Nu är det slut med det. I alla fall på det här jobbet.

Jag har undvikit att installera så att jag får push mail, det kan tyckas väldigt ålderdomligt men jag vet hur jag är. Jag skulle läsa mina mail hela tiden och aldrig känna mig ledig. Låter mailen vänta tills jag kommer till jobbet.

Idag jobbade +21 minuter och ändå är jag hemma vid halv 5. Ska bli spännande och se om jag tycker att det är lika kul om några månader men jag tror att jag kommer gynnas av det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar