måndag 18 juni 2012

Fotomoments

Foto lånat från Fotografiska
I och med att jag har mitt årskort på Fotografiska så kan jag bara slinka förbi och kika på det som intresserar mig. Jag behöver inte släpa fötterna efter mig för att jag har betalat 120 spänn och måste låtsas vara intresserad av någon obskyr fotograf som tagit bilder på alla sina syskons fötter.

Jag kan välja och vraka och kika snabbt eller jag kan kika långsamt.

Idrott är något som jag gillar och just nu pågår en utställning med foton från de olympiska spelen som pågått sedan 1896. Gamla och unga hjältar och hjältinnor är fotograferade. Vad sägs om Carl Lewis, Carolina Kluft, Hoa-Hoa Dahlgren och Jesse Owens.

Dessutom visar de en film om OS 1912 i Stockholm som du kan hitta på SVT Play, Solskensolympiaden. Kika på den innan den försvinner. Det är fantastiska Jens Lind som pratar och det är så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar