torsdag 7 juni 2012

Sugen

Som vanligt när det börjar spritta i buskar och grenar, jag blir sugen på att flytta till ett hus. Ett stort hus med stor tomt. Med vita knutar och äppelträd. Med grusgång och stor gräsmatta. Med vackra fönster och utsikt mot vattnet.

Sen går det några veckor och jag hänger på olika uterestauranger, cyklar till vänner för att hänga på deras balkonger, dricker kaffe på vår balkong och bara njuter. Kommer på att det där med hus kanske inte är lika kul, man måste faktiskt hålla på att fixa med det i massor. Man måste klippa gräs, man måste rensa stuprör, man måste rensa ogräs.

Själv så sitter jag på Mälarpaviljongen och blickar ut över ett otroligt vackert Stockholm och bara njuter av att vara. Då kommer jag på att det är rätt bra att bo i en lägenhet som är rätt billig och som ligger någorlunda centralt.

Och påminn mig i november när man ska skotta fram bilen och betala 4000 kronor i elkostnad att det här med lägenhet är rätt bra. Men ändå, lite sugen är jag allt...

1 kommentar:

  1. Japp så är det - bra och inte så bra med hus... Men en spartansk liten sommarstuga vid vattnet i kombo med din lägenhet? ;)

    SvaraRadera