lördag 16 juni 2012

Gotland

Efter att ha lanserat intranätet så kändes det rätt skönt och välbehövligt att vi fick åka på våra planeringsdagar som var på Gotland. En kollega har ett hus där och vi fick komma och njuta av lantlivet. Det var länge sedan jag såg så mycket traktorer och åkrar. 

Cheeeese....
Fotograf: C. Jeppsson

Dörren in till bryggarhuset

Havets läckerheter från en liten fiskbutik långt ut på en udde. Behöver jag säga att det var gott?

Vad gömmer sig där inne månne?

Solen på väg neråt


Muuuuu

Där bakom ligger det. Fina huset.

Ängsmark bakom huset

Hundkex är vackra i solen

Fina kollegan C, som tar bild på sig själv samtidigt som jag tar bild på henne. Vad roligt vi har :-)

Kollegan E är mästerkocken

Frulle på farstubron

Här är det, huset framifrån

Fina tavlor i hallen

Ännu blommar syrenen

I gröngräset

Vad får det lov att vara?

Vid fiskbutiken

Vackert

Blommorna blommade och strålade ikapp med solen

En källa från berget med gott vatten.


Och förresten, jag körde av en färja, själv, för första gången i mitt liv. Mina ben skakade litegrann och pulsen var hög men jag klarade det! Mycket nöjd att jag tordes. Jag som ogillar starkt att köra bil blev lite utmanad och jag klarade av det. Vi får se vad det blir nästa gång, kanske fickparkererar jag?

Förresten, kanske är det här mitt nya jobb?

5 kommentarer:

  1. Har aldrig varit där, men det är exakt så här det ser ut i min fantasi!
    Trädgårdsmästare... Hmm eller fotograf? Vackra bilder!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna. Det är kul med kort. Och ja, det är verkligen så här det ser ut. Så som man tror att det ska se ut. Vackert, du får åka dit ngn gång tycker jag.

    SvaraRadera
  3. grymma bilder! Får jag stjäla dem till bildsidan om jag anger dig som fotograf?

    SvaraRadera
  4. Ta vad du vill ha. Bara roligt om du gillar dem.

    SvaraRadera