måndag 12 januari 2009

Eden Lake


Vi började titta på filmen Eden Lake i helgen. Hade hört att den skulle vara bra men ruggig.

Den var mer än ruggig, jag klarade inte av att se mer än 50 minuter. Då mådde jag så dåligt att Peter var tvungen att stänga av den. Obehaget kröp i hela kroppen, jag mådde illa & kände mig så obehaglig till mods. Så ruskig & så verklig & så realistisk. Klarar du av att se den?
Tittar lite på Guldbaggegalan och jag fattar inte hur Arn-filen kan vara med i varje kategori? Det känns bara pinsamt. Men hela galan känns väldigt krystad och jag kan inte komma på en enda bra svensk skådespelare... jo, Jan Malmsjö... men sen är det stopp... Känns som om hela svensk filmindusti består av ngn som heter Skarsgård eller Wahlgren.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du bloggar - Madde berättade, jag har missat helt! Denna ska följas... I morgon ska jag blogga in lite reflektioner kring guldbagge-galan... Du kommer nog tycka de är "pinsamma" ;) vi kanske får starta bloggkrig i detta ämne hihi!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. He he, för det första måste jag bara säga att Eden Lake bara måste jag se, tack för tipset, blir perfekt för Maria och mig nu när våra män är iväg.... Och för det andra ÄLSKAR jag ARN-filmerna, ett stycke historia med flera riktigt bra och tänkvärda repliker (ettan var dock lite bättre). Bloggkrig kanske det...hihi. KRAM

    SvaraRadera